שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

מה עושים עם שמלת כלה לאחר החתונה?

הכל מסודר: המקום, האנשים, השירים, הטקס ואפילו האוכל, ובראש כל אלו: שמלת החתונה. לצד הכלות שבוחרות לשכור או לשאול, כלות רבות מרגישות חובה לקנות את שמלת הכלה שלהן, אלא שהן לרוב לא משקיעות מחשבה בעובדה שהשמלה נקנתה ליום החתונה בלבד וכנראה שלא תתאים לשום אירוע אחר בחייהן. אז מה עושים עם השמלה כשהחתונה נגמרת? ישנן 3 דרכים עיקריות בהן ניתן לבחור בתום יום החתונה המרגש במיוחד – לשמור, לפרק או למסור.

מה לעשות עם שמלת הכלה אחרי החתונה

השומרות

יש כאלו שבוחרות לשמור את השמלה כפי שהיא – בין אם ממניעים סנטימנטליים או כספיים, הנשים האלה רוצות שהשמלה תישאר אצלן בצורתה המקורי. כנראה שאם את מנסה להבין מה לעשות עם השמלה מאוד קרוב לחתונה, את תרגישי גם שאת רוצה לשמור אותה איפשהו בארון ולקוות שתוכלי ללבוש אותה בהמשך חייך, ולכן חשוב לעשות את ההחלטה הזאת לאחר תקופה קצרה ובפרספקטיבה יותר טובה.

כדאי להבין לפני שמחליטות לשמור את השמלה, למה אנחנו שומרות אותה: האם אנחנו רוצות לתת אותה לדור הבא? או האם אנו רוצות לשמור לנו אותה כמזכרת? חשוב להבין את זה מראש על מנת שנהיה בטוחות שאנחנו מחליטות לאחסן מרצון ומחשבה ולא סתם מחוסר רצון להתעסק בעניין. אם בכל זאת החלטת לשמור את השמלה, אין צורך לשמור את השמלה הכבדה המפוארת ונפוחה אצלך בארון: ניתן לארוז אותה ולאחסן אותה בקופסה בצורה נקייה ומסודרת כך שיהיה נוח לשמור אותה וישנן חברות שעושות את זה בשבילך.

המפרקות

הכוונה בפירוק היא שינוי השמלה ופירוקה לחלקים כך שתשרת את המטרה שאנו רוצות להשיג – שימוש החץ או הריסתו לחלוטין. תחת הפעולה הזאת אפשר לכלול כמה מנהגים, טרנדים ואפשרויות.

ההורסות

טרנד חדש שתופס תאוצה בזמן האחרון הוא “trash the dress” בעברית – “הרסי את השמלה”. שמלת החתונה היא אחד מפרטי הלבוש היקרים ביותר שרוב הנשים קונות בכל חייהן ויחד עם הלחץ של האירוע, נשים רבות מוצאות שהשחתת השמלה לאחר מכן תורמת לשחרור לחץ ויוצרת תמונות מרהיבות. בדרך כלל נהוג להפוך את השחתת השמלה לאירוע בפני עצמו ולהזמין צלם שיעשה מזה לבסוף מעשה אומנות. טרנד זה מביא רעיון בהרס השמלה שלרוב נוגע לצבע או לצורה שלה ולכן נשים רבות בוחרות לקפוץ לים, לבריכה או למזרקות עם השמלה, ללכלך אותה בצבע או בחול או ללכת איתה בגשם ובבוץ.

להרוס שמלת כלה

הסנטימנטליות

אפשרות נוספת לפירוק השמלה היא יצירת פריט חדש ממנה. הרעיון הזה מאפשר לנו להיאחז בחלק שהיה חשוב לנו בחתונה (וגם עלה לנו הרבה כסף) אך גם להבטיח שיהיה לו שימוש בעתיד או ביומיום. פריטים חדשים שניתן לייצר משמלות כלה בעזרת אנשי מקצוע: שמלות או לבוש חגיגי לילדים עתידיים (או נוכחים), ציפיות לכריות, סרט או תכשיט שיהיה ניתן להעביר לדור הבא בחתונה שלהם או פריט לבוש חדש בשבילך שיהיה ניתן ללבוש באופן קצת יותר יומיומי.

המוסרות

האופציה המוכרת יותר, לכל מי שלא מעוניינת לשמור את השמלה (או חלקים ממנה) היא פשוט למסור או למכור אותה. בסופו של דבר האופציה הזו היא גם אופציה נוחה וסביבתית יותר: היא גורמת לכם לא להיאחז בפריטים שלא ישמשו אתכם יותר וגם לאפשר לאחרים להנות מהם. אפשר אפילו מרוויחים מזה כסף במיוחד כאשר מדובר על שמלת כלה קלאסית על זמנית.

מכירת שמלת הכלה

אופציה בהחלט הגיונית היא מכירת שמלה הכלה. השמלה עלתה כסף רב ונעשה בה שימוש פעם אחת בלבד. בנוסף, מעבר לעובדה שלא כולן יכולות להרשות לקנות שמלה ביד ראשונה או בהתאמה אישית, מכירה של שמלת כלה בוודאות תחזיר חלק מהעלות שלה מה שכבר תורם יותר למצב הכספי מאשר שתהיה תלויה ותתפוס מקום בארון. מכירת השמלה בימינו יכולה להיעשות ברשתות חברתיות או באתרי יד שנייה למיניהם.

מסירת השמלה לתרומה

לצד המכירה החוזרת, רבות בוחרות גם לתרום או למסור את השמלה למכרות. שמלת חתונה היא עסק יקר במיוחד ולכן תרומה שלה לאישה הזקוקה לה תוכל לאפשר לה להתחתן כמעט כמו שרצתה, על אף שלא באמת יכולה להרשות את זה. תרומת השמלה יכולה להיעשות דרך ארגונים המתמחים בשמלות כלה או דרך חנויות יד שניה, חלקן גם פועלות עבור נזקקים בכסף שמרוויחות מהמכירה.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button