שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

שמלת כלה – לא רק לבנה

בחיפוש אחר השמלה המושלמת, רוב הכלות משקיעות את מלוא מאמציהן בבחירת הבד, הגזרה המושלמת והדקורציה וכמובן באביזרים הנלווים. ומה לגבי הצבע של שמלת הכלה? ובכן, עוד לא מזמן, הדילמה לא הייתה קיימת, הרי שמלת כלה חייבת להיות לבנה כשלג. אולם, בשנים אחרונות יותר ויותר קולקציות של מעצבי שמלות כלה בכירים החלו להציג שמלות לכלות נועזות המבקשות להתבלט ולבטא את האופי הייחודי שלהן במלוא עוצמה, גם באמצעות הצבע. המגמה של שמלות כלה צבעוניות רק מתחזקת והיום ניתן למצוא דגמים מקוריים בשלל צבעים – לא רק בגוונים עדינים פסטלים בקרם שמנת, תכלת וורוד אלא גם באדום דרמטי, בכחול מלכותי ואפילו באזמרגד, זהב, אפור כסוף ועוד.

חשוב לציין כי כדי שהלוק הסופי ייראה הרמוני ומחמיא, יש להקפיד על כללי ההתאמה של הצבע לגזרה. בדרך כלל, שמלות בגווני פסטל נתפרות מבדים שקופים, קלי משקל, עם חצאיות מנופחות, עם וולאנים וקרינולינות. לעומת זאת, שמלות בצבעים חזקים, עמוקים ועשירים, מעוצבות לרוב עם בדי תחרה בקווים נקיים, ללא קישוטים בולטים ורבים ועם סילואט פשוט וצמוד לגוף, כמו למשל בגזרת בת הים הקטנה.

שמלות כלה מיוחדות

טיפים לבחירת שמלת כלה צבעונית

לצבע של השמלה יש משמעות עמוקה והשפעה לא מבוטלת על יצירת הקונספט והדימוי הוויזואלי. לדוגמה, צבע ורוד מסמל רומנטיות ונשיות, תכלת מתקשרת עם פואטיקה וטבע, גוונים אדומים מביעים תשוקה, נוכחות וכוח, וכחול עמוק מעורר הקשרים של נוכחות מלכותית.

יחד עם זאת, הכלות שמעוניינות להופיע באירוע החשוב בחייהן בלוק שובר מוסכמות, צריכות להתחשב בנתונים הפיזיים, כמו למשל בגוון העור וצבע העיניים, וזאת מכיוון שצבעים חזקים ועשירים, מלאי נוכחות בולטת, אינם מתאימים לכל אחת. למעשה, גם צבעים עדינים אינם בהכרח מחמיאים לכולן באותה המידה. תתפלאו לשמוע, אך אפילו ללבן האולטימטיבי, שכביכול נראה מושלם על כל אישה, צריך להתייחס בזהירות. הסיבה היא שלבן צחור, שמחמיא לרוב הנשים, עלול לגרום לכלה בעלת עור חיוור במיוחד “להיעלם” בתוך הבד של השמלה. גם אישה עם עור כהה מאוד עלולה ללכת לאיבוד בתוך התלבושת הלבנה, בשל הקונטרס המוגזם חסר ההרמוניה שייווצר בין צבע העור והבד.

בהזדמנות זאת, נציין כי הלבן של שמלת כלה קלאסית אינו צבע אחד אלא שני צבעים נפרדים. הראשון בעל מראה קריר ויש לו תת גוון כחלחל. השני, פופולארי יותר, הינו לבן צחור, ללא תתי גוונים.

שמלות כלה צבעוניות

גוונים בהירים ועדינים לשמלות כלה צבעוניות

לכלות המבקשות להבליט את אישיותן מבלי ליצור פרובוקציות ו”לזעזע” את בני המשפחה והאורחים, המעצבים ממליצים להתמקד בבחירה בין גווני צבע עדינים, שקרובים ללבן.

כך למשל, גוון השנהב נחשב לאלטרנטיבה הפופולארית ללבן הקלאסי. הגוון העדין היפיפה מחמיא לכל צבע עור, שיער ועיניים. זהו הגוון המושלם לשמלת החתונה עבור כלה בלונדינית עם עור ועיניים בהירות או בהירות מאוד. לכלות עם עור בגוון הזית שמלת שנהב תעניק מראה “פרשי”, שופע בריאות ואנרגיה. גוון שנהב יתאים גם לנשים מולטיות בעלות עור כהה מאוד ועיניים חומות או שחורות.

גם גווני השמנת, אשר נעים על הסקאלה שבין קרם בהיר ועד לאדמדם וזהוב, הינם אופציה מומלצת לשמלת כלה צבעונית. אחד הגוונים המעניינים והטרנדיים בסקאלה הוא שמפניה, והוא זה שמככב לאחרונה במגוון הקולקציות של שמלות הכלה. הגוון העדין והאלגנטי הזה ידגיש את היופי הטבעי של הכלה ויעניק לעור הפנים שלה מראה רך וזוהר. בדומה לשנהב, גם שמפניה נחשב לצבע מומלץ עבור שמלות כלה, וגם הוא מתאים לנשים בהירות וגם לכהות.

גווני התכלת הבהירים מחמיאים במיוחד לבלונדיניות עם עיניים כחולות, אך עשויים להתאים גם לבעלות עור בגוון הזית או לנשים עם שיזוף קל. יחד עם זאת, יש לזכור כי לבעלות עור בהיר מאוד גווני תכלת עמוקים עלולים להעניק מראה חיוור, לא בריא, חסר חיוניות.

שמלות כלה בגווני פסטל

בשנים אחרונות גווני הוורוד הפכו לאופנתיים במיוחד, ונוכחותם מורגשת היטב בקולקציות נחשבות של אופנה עילית לכלות. גוון הפודרה העדין שמשלב בתוכו ורוד עם דגשים קרמיים, וורוד כהה עמוק וגווני האפרסק עשויים להטיב עם בלונדיניות עם עור חיוור ובמידה זהה להחמיא לנשים שזופות או בעלות עור כהה ועיניים חומות. יחד עם זאת, הבחירה בגוון וורוד לא תהיה מוצלחת אם גוון העור של הכלה נוטה לצהוב או אדמדם.

שמלות כלה בגווני ניוד נחשבות לבחירה נועזת, אך לעיתים גם עשויה להפוך להצלחה מסחררת. מדובר למעשה בשמלה שבנויה עם בד בסיסי בגוון הגוף ושכבה עליונה של רקמה לבנה. המראה שנוצר בזכות השילוב בין הבסיס לרקמה יוצר רושם כי הרקמה מכסה גוף ערום, ללא בד. כדי להפוך את השמלה “הערומה” לסנסציה אמיתית (במובן החיובי של המילה), חשוב לבחור בגוון הניוד הנכון וכמובן לדאוג שהרקמה תסתיר את המקומות “האסטרטגיים” ותישאר במקומה ללא תזוזה.

אומנם גווני אפור פנינה הבהירים, עם או בלי דגשים כסופים, כובשים בהדרגה את האופנה העילית, הם עדיין נחשבים פחות מקובלים כאשר מדובר בשמלות כלה. לאמיצות שבינינו המבקשות להיות מקוריות ולעצב את שמלתן בגוון האפור, המעצבים ממליצים לשלב בעיצוב הגזרה חגורה שחורה, סגולה או כחולה.

שמלות כלה שחורות

גוונים עשירים ודרמטיים בשמלות כלה

למרות השינויים הדרמטיים ביחס לצבע בשמלות הכלה שמתרחשות בשנים אחרונות, הצבעים החזקים והעשירים עדיין לא חדרו אל המיינסטרים של האופנה. לנשים בעלות עור כהה או שזוף, שלא מוכנות לוותר על הלוק “שמחוץ לקופסה”, המעצבים ממליצים על שמלה באדום לוהט, שתיצור רושם מהפכני ותגרום לאורחים, ובעיקר לאורחות, להתייחס אל האאוטפיט המיוחד בתור נושא חם לשיחה, שנים אחרי האירוע.

למי שרוצה להפוך את אירוע החתונה לזכור אף יותר, יציעו המעצבים על הפרובוקציה האולטימטיבית: שמלת כלה שחורה. אולם, יש לזכור כי אאוטפיט בשחור אינו מתאים לבלונדיניות. למעשה, שמלת כלה שחורה תעשה חסד רק עם נשים בעלות שיער כהה ועור ועיניים בהירים.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button