שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

שמלת כלה קלאסית

מבוהו שיק ועד רטרו, מגזרות בלרינה ועד חליפות יוניסקס, מפייטים ועד נוצות – אופנת שמלות הכלה נתונה לשינויים תמידיים. כל טרנד חדש, מהפכני יותר או פחות, הופך לדבר הגדול הבא ברגע שנולד, אך נעלם במהירות מהקולקציות ומסלולי התצוגה, כדי לפנות מקום ללהיט הבא.

עם זאת, לא תמיד צריך לרדוף אחר הטרנדים הזמניים. בין שלל האפשרויות שמוצעות לכלה המודרנית, יש אחת שלעולם לא יוצאת מהאופנה. זוהי שמלת כלה קלאסית – התלבושת המושלמת עבור כל כלה שחולמת על חתונה יוקרתית ואלגנטית.

שלא כמו השמלות הטרנדיות הרבות בעיצוב לא שגרתי, אשר בדרך כלל מעוצבות במיוחד עבור אירועי חתונה לא סטנדרטיים, שמלת הכלה הקלאסית לעולם לא תיראה “מוזרה” או מגוחכת. למעשה, הלוק הקלאסי הוא הבחירה הטובה ביותר עבור כל כלה שרוצה להיות בטוחה כי כל אורחיה, באשר הם, יעריכו את המראה הסולידי והאלגנטי.

שמלות כלה קלאסיות

מאפיינים מרכזיים של שמלת כלה קלאסית

בניגוד למה שלפעמים חושבים, שמלת כלה קלאסית אינה משעממת או חסרת ייחודיות ואופי. למעשה, ההיפך הוא הנכון. הגזרה הקלאסית המחמיאה, שמתאימה למבנה הגוף, יכולה לבטא את הסגנון האישי של הכלה באופן מושלם ולאפשר לה לייצר רושם בלתי נשכח בעיניי האורחים. הדרך למראה האישי עוברת בפרטים הקטנים, הקפדה, דיוק ואיכות. מעצבת שמלות כלה מקצועית ומנוסה תדעה להתאים את השמלה הקלאסית לכלה, כך שהיא תיראה אחת ויחידה ביקום כולו.

הגזרה הקלאסית

מבנה החלק העליון של הגזרה הקלאסית מבוסס על מחוך סטרפלס שבדרך כלל נתפר לחצאית ונלבש יחד איתה. המחשוף בגזרה הקלאסית לרוב עמוק ומקושט עם שלל רקמות, אבני חן, חרוזים או פנינים. הכתפיים יהיו חשופות אך אפשרית גם האופציה של כתפיות ספגטי דקות או כתפיות תחרה או רקמה. לכלות צנועות מוצעת גרסה סגורה של השמלה הקלאסית – גם היא עם מחוך, אולם היא כוללת כתפיים ושרוולים מכוסים בבד תחרה שקוף, חצי שקוף, או אטום לחלוטין.

קו המותניים בגזרה הקלאסית לרוב יהיה מודגש. הדבר יוצר הפרדה וויזואלית בין החלק העליון והתחתון ומבליט את קימורי הגוף בעדינות. כדי להדגיש את המותן לפעמים משתמשים בחגורה שמעוטרת בחרוזים, אפליקציות פרחים, פנינים מלאכותיות ועוד. 

לגזרה האופיינית של שמלת כלה קלאסית יש שתי גרסאות: חצאית מנופחת במראה נסיכה או חצאית ישרה  בגזרת A עדינה. בדרך כלל השמלה הקלאסית מעוצבת עם חצאית בעלת נפח כלשהו. הנפח מושג באמצעות עיצובים במראה שמש או פעמון עם מספר שכבות בד, וולנים וקפלים. בעיצוב גזרת נסיכה, שמתאפיין בחצאית רחבה ונפוחה במיוחד, ניתן אף להשתמש בחישוק (בדומה לשמלות נשף היסטוריות).

חשוב לזכור כי חצאית מנופחת מתאימה יותר לכלות דקיקות. לנשים מלאות מומלץ לבחור בגזרת A אשר מקטינה וויזואלית את האגן ויוצרת מראה מחוטב, אסוף ופרופורציונלי.

שמלת כלה קלאסית

צבע שמלת הכלה הקלאסית

הצבע האופייני לשמלת הכלה הקלאסית הוא כמובן לבן, מכיוון שהוא מסמל טוהר ורומנטיקה. אולם ללבן כידוע יש המון גוונים. יש לקחת בחשבון שצבע לבן צחור אינו מתאים לכל כלה ולכן הבחירה לא תמיד תהיה לבנה לגמרי. על כך, ניתן להחליף את הגוון הקר של הלבן לגוונים חמים יותר, כמו למשל שנהב, שמפניה או שמנת. אולם, גווני הפסטל בוורוד או תכלת, או כל צבע אחר ששונה מהלבן, אינם מתאימים לשמלת כלה קלאסית, גם כאשר השימוש בהם נעשה רק בקישוט או אביזרים.

האורך

השמלה הקלאסית המסורתית נתפרת עד הרצפה. אולם הכללים בעיצוב שמלות קלאסיות מותירים שינויים קלים בקביעת האורך. כך למשל, ניתן להעריך את החצאית כדי להפוך את הקצה התחתון שלה להינומה. לחלופין, אפשר לקצר את החצאית עד לקו הקרסול, כדי ליצור גרסה קצרה (ונוחה) יותר. חשוב לזכור כי כל אורך שקצר יותר מקו הקרסול, כמו למשל מידי, חורג מההגדרה של השמלה הקלאסית.

הינומה לשמלת הכלה

האביזר הזה אמנם אינו נחשב להכרחי, אך כאשר מדובר בשמלת כלה קלאסית, כדאי לעשות בו שימוש, כיוון שהוא משלים בצורה אידיאלית את הלוק האלגנטי והיוקרתי. הינומה לשמלת הכלה יכולה להיות מעוצבת בעורכים שונים – מ-20 ס”מ ועד לאין סוף. עם זאת, יש לקחת בחשבון שככל שההינומה תהיה ארוכה יותר, כך יהיה קשה יותר לכלה לנוע עימה. אם בכל זאת הכלה רוצה את ההינומה שלה ארוכה ומשתפלת, כדי לעצב אותה באופן שמאפשר להוריד אותה בקלות.

שמלת כלה נסיכותית

בד השמלה

לעיצוב שמלות כלה קלסיות ניתן להשתמש בבדים מסוגים שונים. הבדים הפופולאריים ביותר הם משי וסאטן, מכיוון שהם מאפשרים יצירת סילואט פרופורציונלי ומאוזן בזכות התכונות האופייניות: הצפיפות והרכות. בבדים הקלים והשקופים, כמו טול, אורגנזה או שיפון, משתמשים בדרך כלל לעיצוב השכבה העליונה. שמלות כלה קלאסיות בחתונות בחורף נתפרות לעיתים מתחרה עשירה וצפופה או מקטיפה כבדה ומאסיבית. בדים אלה יוצרים מראה אקסטרה יוקרתי, מרשים ומפואר. לתפירת שרוולים, לכיסוי הכתפיים או לעיצוב אלמנטים דקורטיביים מעל שכבת הבסיס בדרך כלל משתמשים בתחרה.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button