שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

הינומה לשמלת כלה

הינומה, האביזר המסורתי של תלבושת הכלה, נחשבת בתרבויות רבות לסמל המזל, המבטיח את הצלחת הנישואין ולביטוי הנשיות והטוהר. גם בעידן המודרני, כלות ברחבי התבל אינן מוותרות על המסורת ומעטרות את השיער והכתפיים בפיסת הבד הזורמת והקלילה, כדי ליצור מראה רומנטי, מלא קסם ומסתוריות.

בימינו, בין הדגמים האופנתיים והפופולאריים של הינומות, אפשר למצוא מגוון רב של עיצובים, השונים אחד מהשני לפי הסגנון, האורך, סוג הבד וצורת האיסוף על הראש. בדרך כלל העיצובים הארוכים הנשפכים על הרצפה יוצרים תחושה קלאסית, דרמטית ומלכותית. ההינומות הקלאסיות תפורות בדרך כלל מכמה שכבות של בדים שקופים, עם עיטורי רקמה עדינים בשוליים. בדגמים מסוימים בד ההינומה זורם לאורכה של השמלה והופך לשובל המשתפך מאחוריה.

אולם, האופנה המודרנית מאפשרת לכלה לעצב הינומה באופן שונה מהמסורת, בסגנון מקורי, יצירתי ולא סטנדרטי. לעיתים קרובות, הדגמים המודרניים, או אלה שעוצבו בסגנון רטרו, מעבירים מסר של חושניות, נועזות וסקס אפיל.

הינומה לשמלת כלה

דגמים פופולאריים של הינומות

קתדרלה – ההינומה המסורתית הארוכה, שהופכת לשובל עם שוליים אסופים על הרצפה בעיגול, מתאימה עבור שמלות כלה בגזרת A או בדגם בת הים הקטנה. אורכה של הינומה קתדרלה יכולה להגיע לעד 4 מטרים. יש לקחת בחשבון שהינומה מסוג זה עלולה להיות כבדה ולא נוחה במיוחד.

קפלה – הינומה קלאסית נוספת, שאורכה קצר ב- 15-20 ס”מ מאורך של השמלה. גם היא יוצרת מען שובל שמשתפל מאחורי החצאית, אך בניגוד לקתדרלה היא לא מגבילה את מרחב התנועה. לעיתים היא מעוצבת עם שתי שכבות, כאשר השכבה העליונה קצרה יותר ובמהלך הטקס מכסה את הפנים. בדרך כלל, הינומת קפלה מעוצבת עבור דגמי שמלות כלה קלאסיות, בעלות מחוך ומחשוף עמוק בצורת V.

הינומה וואלס (או מזרקה) – יש לה מראה קליל וזורם, מיועדת לשמלות בגזרות ישרות ללא שובל ומתאימה במיוחד לנשים נמוכות. אורכה של הינומה דגם וואלס כאורך החצאית והיא בנויה עם מספר של שכבות בד שמתפזרות מסביב לראש.

מנטילה (ההינומה הספרדית) – מעוצבת עם שכבת בד אחת, בעורך הרצפה או קצות האצבעות. מנטילה  מכסה את הראש של הכלה כמו מטפחת ומתהדקת באמצעות סיכות מוסתרות, כך שההינומה נראית כאילו שום דבר לא מחזיק אותה. שוליי ההינומה מנטילה מקושטות בדרך כלל עם תחרה או רקמה עשירה. ההינומה האקזוטית משתלבת היטב עם תסרוקות פשוטות בעיצוב חלק ומעניקה ללוק של הכלה אווירה רומנטית ומסתורית.

הינומה קלאסית לשמלת כלה

הינומה פוף קצרה – ייחודית ושופעת אסופה על החלק העליון של הראש עם שכבות רבות של טול העוטפות את הכתפיים עם כפלי בד קלילים. הינומה בסגנון פופ תשתלב באופן מושלם עם כל דגם של שמלת כלה ותיראה נינוחה, אלגנטית ועדינה.

ג’ולייט – מעוצבת באמצעות כובע שמקבע את הבד על הראש. היא נתפרת מטול, עם או בלי תוספות תחרה. הינומה ג’ולייט מהווה טרנד פופולארי, בשל התאמתה לשמלות בסגנון בוהו או וינטאג’. אפשר לשלב אותה עם מגוון תסרוקות במראה “מרושל”.

הינומה “וייל” (רעלה) – במראה רטרו צרפתי מכסה את הפנים באופן חלקי או מלא למראה מסתורי, חושני ודרמטי. הינומה במראה וייל בגרסה בסיסית עם בד רשת ללא קישוטים, מתאימה לשמלות עם עיטורים כבדים במראה מפואר.  הגרסה המקושתת של ההינומה, בדרך כלל מעוצבת עם שיבוצי אבנים יקרות, מתאימה במיוחד לשמלות כלה פשוטות בקו נקי.

בחירת ההינומה

הבחירה בהינומה נכונה אינה משימה פשוטה, משום שמדובר בפריט “רגיש”, שעלול להיראות מוגזם וזול אם נבחר באופן לא נכון. כדי להימנע ממראה “העוגה” הלא פרופורציונלי, מומלץ לבחור את הינומה על פי מספר כללים:

1. הינומה צריכה להיות מותאמת לגזרה, צבע, אורך וסוג הבד של השמלה ובנוסף, גם להשתלב עם כל האביזרים הנוספים – התכשיטים, הנעליים, הכפפות, הכל כדי שהלוק הסופי יראה אחיד, הרמוני ופרופורציונלי. לכן, עיצוב ההינומה הינו השלב האחרון בהכנת התלבושת החגיגית ובדרך כלל נעשה רק כאשר השמלה וכל שאר האביזרים כבר מוכנים.

2. חשוב גם לזכור כי גוון ההינומה צריך להיות זהה לחלוטין לצבע השמלה. לדוגמה, אם שמלת הכלה שלך אינה לבנה אלא נוטה יותר לכיוון של קרם שמנת, יש לבחור הינומה באותו הגוון. את הסגנון, האורך והבד של ההינומה יש לבחור בהתאם למבנה הגוף והפנים של הכלה. הינומה נכונה עשויה להאריך ולחטב את הסילואט מבחינה ויזואלית, להסתיר חסרונות ולהבליט יתרונות.

3. יש לזכור כי הינומה, כמו כל האלמנטים האחרים של התלבושת החגיגית, חייבת להיות נוחה ופונקציונלית ולאפשר לכלה לנוע בחופשיות.

הינומה קצרה לשמלת כלה

טיפים של מעצבת שמלות כלה

כדי ליצור אחדות בין כל האלמנטים בתלבושת, המראה של ההינומה צריך להיות מותאם לגימור של שמלת הכלה. כך למשל, העיטור של ההינומה יכול להיות זהה או דומה להדפס או לרקמה שמופיעים על השמלה. אם השמלה מעוטרת בפייטים או תחרה, ניתן לחזור על אותם האלמנטים גם בהינומה, לכל אורך הבד או רק בשוליו.

כדי ליצור מראה אלגנטי ופרופורציונלי, יש ליצור קונטרסט בין הקו העיצובי של השמלה וההינומה, על פי כלל אצבע הבא: ככל שעיצוב של שמלת הכלה מכיל יותר פרטים, כך ההינומה צריכה להיות פשוטה יותר. כך למשל, אם דגם השמלה מכיל שפע עיטורים נוצצים, כמות גדולה של כפלים, וחצאית גדולה ומנופחת, ההינומה צריכה להיות פשוטה יחסית, נטולת קישוטים. ולהיפך – אם השמלה תפורה בקו פשוט ונקי, יש להתאים לה הינומה מפוארת, בעלת נפח, פייטים, רקמות ואלמנטים דקורטיביים בולטים נוספים.

הינומה פרחונית לכלה

שימי לב: שמלות מיני, בכל סגנון עיצובי, לא ייראו טוב בשילוב עם הינומה ארוכה ומפוארת. לכן, אם את חולמת על שמלת כלה קצרצרה וחושנית, יתכן כי תצטרכי לוותר על ההינומה, או, אם הדגם מאפשר זאת – לעצב אותה באופן מיוחד ולא סטנדרטי.

בכל הקשור להתאמת ההינומה לסילואט, לאורך האביזר יש משמעות מכריעה. כך, הינומה קצרה תאפשר להציג בצורה אטרקטיבית תכשיטים באזור הצוואר והכתפיים, כמו עגילים, שרשת או ענק. הינומה הכתפיים תיראה מושלם בשילוב עם שמלות צמודות עד לרצפה או עם דגמים קצרים עם מחשוף עמוק. הינומה באורך המפרק מתאימה במיוחד לשמלות כלה עם חצאיות נפחות בסגנון נסיכה או קצפת. הינומות ארוכות, עד קצה החצאית או עם שובל המשתפל על הרצפה מתאימות, כפי שכבר ציינו, לשמלות כלה בגזרות קלאסיות.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button