שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

גזרת שמלת הכלה ומבנה הגוף

שמלת הכלה המושלמת לא חייבת להיות יקרה, מפוארת או טרנדית במיוחד. אז מה כן היא? ובכן – נוחה, פרקטית, מותאמת לאירוע, מבטאת את הסגנון האישי של הכלה, וכמובן, אחת כזאת שיושבת בול על הגוף. ודווקא הפרמטר האחרון ברשימה הזאת הוא כנראה החשוב ביותר והוא זה שיעשה את כל ההבדל. הרי כולנו מכירות בעובדה המצערת שלא כל שמלה שנראית מהמם על דוגמנית, תיראה כך על גופה של הכלה “הרגילה”. אז איך תדעי איזה דגם יחמיא למבנה גופך? בדקנו את הנושא לעומק (ולרוחב), ומצאנו מספר טיפים יעילים שיעזרו לכל כלה במסע החיפושים אחר הלוק המושלם.

שמלות כלה ומבנה גוף

בחירת שמלת הכלה בהתאם למבנה הגוף

שמלת הכלה שלך צריכה לשמש לשתי מטרות במקביל: להסתיר את החסרונות ולהבליט את היתרונות של גופך. על כך, רגע לפני שאת מתחילה לסרוק קולקציות באתרי האינטרנט או בסלון הכלות, עשי את הדבר הבא: עמדי בפני מראה באורך מלא ותאבחני את הפרופורציות של גופך. לרשותך – צ’ק ליסט שיסייע לך במשימה:

מבנה הגוף בצורת תפוח

חזה מלא, אגן הירכיים צר ורגליים רזות, הנוטה לצבירת שומן באזור האמצעי. לעיתים, בעלות מבנה גוף תפוח סובלות מקו מותן מטושטש ובטן בולטת.

כלות עם סילואט מעוגל צריכות להימנע משמלות צמודות לגוף ולאלה שמדגישות קו המותן, מכיוון שהם ימשכו את תשומת הלב אל האזורים הבעייתיים. כמו כן, לא מומלץ לבחור בדגמי מיני או גזרות עם מותן נמוכה. במקום זאת, מומלץ לחפש שמלות כלה בגזרת A עם חצאית רחבה, טוניקות עם מותן גבוהה, דגמים עם הדפסים בעיצוב אנכי. כמו כן, יש לוותר על שמלות ארוכות או קצרות מדי – מומלץ להתמקד בגזרות באורך מידי.  

המלצות נוספות: יש למקד את הפוקוס בחלק העליון באמצעות תכשיטים בולטים. מחוך נמוך עם חיתוך בצורת V ידגיש את יופיים של הכתפיים וחזה. לתפירת השמלה, מומלץ להשתמש בבדים אווריריים וקלילים ולוותר על בדים כבדים.

שמלות כלה בגזרת A

מבנה הגוף בצורת שעון חול

קו הכתפיים והאגן ברוחב זהה, חזה מלא ומותן צרה. אם יש לך מבנה שעון החול – זכית: בין אם את רזה ובין אם שמנמנה, הגוף שלך נראה פרופורציונלי ומעוצב.

יש לא מעט דגמים של שמלות כלה שייראו מושלם על בעלות סילואט שעון החול: שמלות כלה צמודות עם חצאית צרה, עם או בלי שסע ברגל, גזרות בת הים הקטנה, עם חצאית נפתחת מקו האגן או הברך, דגמים עם מחוך נמוך המדגיש את המותן והחזה וחצאית מתרחבת.

אפשר לבחור שמלת כלה קלאסית או שמלת כלה בוהו, במראה רומנטי או טבעי – כל סגנון ידגיש את האיכויות של הסילואט הנשי והפרופורציונלי במראה שעון החול בדרך אחרת, אך כולם יחמיאו לא באופן אבסולוטי. אומנם  כמעט כל גזרה מתאימה לנשים עם מבנה הגוף בצורת שעון החול, נציין כי עומס התכשיטים, ריבוי הכיפולים והוולאנים לא יעשו איתן חסד.

שמלת כלה קלאסית

מבנה הגוף בצורת אות A

מבנה זה נקרא גם כסילואט בצורת אגס או משולש – כתפיים צרות, ירכיים רחבות וישבן בולט, קו מותן מודגש וחזה בינוני. למרות שסילואט מסוג זה אינו מתהדר בפרופורציות מושלמות, הוא נחשב לחושני ואטרקטיבי במיוחד, בזכות נציגתו המפורסמת קים קרדשיאן.

 בעלות אגן רחב וכתפיים צרות יכולות לעצב את הפרופורציות כך:

1. להעביר פוקוס מהאגן אל אזור הצוואר, תוך כדי הוספת נפח לחזה והארכה וויזואלית של קו הכתפיים.

2. להסתיר את רוחב האגן באמצעות חצאית רחבה או עם שמלה בגזרה A.

שמלה בגזרה ישרה יכולה לטשטש את הניגוד שבין החלק העליון ותחתון, וחגורה מעוצבת תעזור למקד את תשומת הלב באזור המותן. בעלת סילואט האגס יכולה לבחור עבור שמלת הכלה שלה גזרה סקסית וצמודה, בסגנון עיפרון או בת הים הקטנה עם חגורה רחבה שתדגיש את קו המותן.

מומלץ לעצב את החלק העליון עם הקווים האופקיים, אשר ירחיבו את כתפיים באופן ויזואלי. הווריאציות המוצלחות ביותר יכללו מחשוף סטרפלס בשילוב וולאן, שרוול כנף או פנס וצוואר סירה. כדי ליצור נפח באזור החזה, מומלץ לקשט את המחשוף עם עיטורים בתלת מימד, קריסטלים, פייטים ורקמות חרוזים.

כדי “להאריך” את הסילואט, רצוי להימנע מעיטורים מוגזמים באזור האגן והחצאית. הבדים המחמיאים ביותר למבנה הגוף בצורה A הם שיפון או משי – המתאפיינים במראה רך וזורם.

שמלות כלה סקסיות

מבנה הגוף בצורת אות V

גב וכתפיים רחבים, אגן וישבן צרים ורגליים ארוכות. מבנה הגוף הזה לעיתים עלול להיראות גברי ולכן שמלת הכלה עבור סילואט מסוג זה צריכה לאזן את הפרופורציות, לעגל וויזואלית את הגוף ולהעניק לו קימורים נשיים.

כדי לעשות זאת, יש לצמצם את קו הכתפיים באמצעות מחשוף V אלגנטי, להדגיש את המותן ולהעניק נפח לאזור האגן. בין הגזרות המומלצות: שמלות עם חצאיות נפוחות וגב חשוף, סילואט בצורה אות A עם מכפלת מתרחבת או מראה בת הים הקטנה עם חצאית רחבה המתרחבת מקו המותניים. לחלופין, רצוי להימנע מגזרות צמודות או דגמים עם קו מותן נמוך. מומלץ להשלים את השמלה עם שרווליי תחרה או שיפון שקוף בגזרת עטלף.

הגזרות המוצלחות ביותר עבור בעלות סילואט משולש הפוך הן אלה שמדגישות את החלק התחתון של הגוף – מקו המותן ומטה. מומלץ להדגיש את האזור באמצעות עיטורים בולטים בחגורה, הדפסי פרחים, רקמה, תחרה, פייטים וקריסטלים על החצאית. אלמנטים נוספים המומלצים לעיצוב שמלות כלה עבור בעלות סילואט V כוללים קישוטים אופקיים לאורך תחתית החצאית או תוספות וולאנים הזורמים מהאגן כלפי מטה. כמו כן, רצוי להשתמש בבדים קלים, אווריריים וזורמים, כמו טול, אורגנזה או שיפון.

ולחלופין, מומלץ להימנע ממחשופים וחיתוכי צוואר בצורת סירה, סטרפלס, שרוולים מנופחים וולאנים בעיצוב קו הכתפיים.

שמלת כלה אלגנטית

מבנה גוף בצורת מלבן

הרוחב של קווי הכתפיים, האגן והמותניים כמעט זהים. בסילואט הקלאסי במבנה מלבני, הישבן צנום והרגליים ארוכות, וקו המותן מטושטש, ללא הפרדה בולטת בין החלק העליון והחלק התחתון של הגוף. על מנת להעניק לגוף פרופורציות מאוזנות, רצוי לבחור בדגמים עם חלק עליון פשוט וחצאית בעלת נפח. גזרה מסוג זה תיצור הפרדה בין החלק העליון והתחתון, תקטין ותדגיש וויזואלית את קו המותן ותרחיב את האגן.

שמלות כלה נפוחות במראה קצפת או בצורת אות A עם שרוולים ארוכים או באורך ¾ הן המומלצות ביותר עבור בעלות סילואט מלבני. מחשופים עגולים או עם חיתוך V עם כתפיות דקות יעניקו לסילואט מראה רך ועדין. יחד עם זאת, יש להימנע מגזרות צמודות או עם סילואט ישר ללא הדגשת קו המותן.

מומלץ לקשט את השמלה עם קיפולי בד, וולאנים ושלל אלמנטים דקורטיביים בולטים ונוצצים, כמו הדפסים תלת מימדיים, חרוזים, אבני חן ופייטים. את השמלה אפשר לתפור ממגוון רחב של בדים – סאטן, משי או לחלופין שיפון, טול או תחרה. הכלות הגבוהות עם מבנה גוף מלבני יכולות לעצב את השמלה בגזרה עם קו מותן נמוך.

כאשר את יודעת לאיזה סוג משתייך מבנה גופך, החיפוש אחר הדגם המתאים יהיה פשוט יותר וסביר כי יסתיים במהירות ובהצלחה. יחד עם זאת, נזכיר שכל אחת מאיתנו הנשים שונה ומיוחדת. בין אם יש לך סילואט ספורטיבי ובין אם התברכת במבנה גוף נשי, הפרופורציות שלך יכולות לשלב אפיונים אינדיבידואליים, שלא בהכרח מתאימים אחד לאחד בהגדרה היבשה.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button