שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

בדי שמלות כלה

שמלת כלה היא אחד מפרטי הלבוש שהכי משקיעים בהם מחשבה ותכנון בעולם האופנה. בדרך כלל אנו נשים נוטות לשים לב בעיקר לעיצוב השמלה ולגזרה או למראה הכללי ופחות להיכנס לפרטים כמו סוגי הבדים המשולבים בה, הסיבה לכך היא כנראה כי אנו לא רגילים לחשוב כך על בגדים באופן כללי וכי כנראה המראה הוא המאפיין החשבון לנו ביותר בשמלה, אך זוהי טעות. הבד המרכיב את הבגד משפיע ישירות על מאפיינים רבים וחשובים מעבר למראה כמו: כמה הוא פרקטי ונושם, כמה הוא צמוד או משוחרר וכמה הוא מחמיא.

בדים לשמלות כלה

מבריק, רך ונוצץ – בדים לשמלות כלה

ישנם סוגים רבים כל כך של שמלות כלה המורכבות משילובים כה רבים של בדים ועיטורים – שמאוד קל ללכת לאיבוד בתוך תהליך של תפירת שמלת כלה. לכן אספנו לכן כמה בדים נפוצים שמשתמשים בהם לתפירה והכנת שמלות כלה.

משי

משי הוא אחד הבדים המוכרים באופן כללי ובמיוחד בשמלות כלה. הוא נוצר מחלבון בפקעת הזחל טוואי המשי; מה שהופך אותו לבד טבעי לחלוטין. המשי מגיע מאזור סין בעיקר, אך גם מאזורים אחרים והוא בד מאוד חלק וקל ולרוב מבריק מה שהופך אותו למאוד מבוקש בעולם שמלות ערב, שמלות לאירועים ושמלות הכלה. המשי נחשב בד יוקרתי ויקר ולכן שילובו בבגדים בדרך כלל גורם להם להיראות יותר יקרים, מלכותיים ואציליים.

כל אלו גורמים למשי להישמע כמו בד אידיאלי לשמלה כלה, אך גם יש לו חסרונות. המשי הוא בד אטום יחסית והוא לא מאוד גמיש. ההרכב שלו גורם לכך שהוא בעצם לא ממש מאפשר איוורור ולכן במיוחד במזג האוויר הישראלי ובעונת החתונות (אביב-קיץ), המשי מגביר את ההזעה וחום הגוף. או במילים אחרות: לכלה שרוצה לרקוד ברחבה עם השמלה לאחר הטקס, שמלה שעשויה בעיקר ממשי כנראה תהיה מאוד מעיקה. זאת הסיבה שיש לחשוב באופן אסטרטגי היכן וכמה לשלב את המשי בשמלת הכלה לקראת היום הגדול, בשביל לאפשר את הנוחות המקסימלית ולאפשר לשמלה להיות מותאמת כמה שיותר לסוג האירוע ולתוכניות של הכלה בו.

סאטן

גם הסאטן מקורו בסין. לסאטן יש אותה אווירה סקסית ויוקרתית כמו למשי, אך כיוון שהוא מעט יותר נפוץ ופחות יקר ניתן לראות אותו יותר בסביבתנו גם ביומיום. הסאטן הוא בד שידוע בעיקר בכמה שהוא מבריק , חלק וזוהר ולכן משתלב נהדר בביגוד ערב ובשמלות חגיגיות כדוגמת שמלת כלה. לסאטן יש מגוון דיי גדול של סוגים בניהם ה-Charmeuse, הפולי-סאטן והבד הוונציאני, אך לרוב אם אנחנו לא מומחים גדולים אנו לא ממש נשים לב להבדל בניהם. מה שכן חשוב לשים לב אליו הוא המאפיינים הפרקטיים שאנו רוצים שיהיו לבד. לכן כאשר מבקשים מאיתנו לבחור בין כמה סוגים של סאטן כדאי לבחון מספר מאפיינים.

שימו לב לכובד הבד, זוהי אחת מהתכונות שיכולות להשתנות בין סוגי הסאטן ובמידה ואתן מחפשות בד קליל יותר על מנת שתוכלו לרקוד או בד כבד למראה דרמטי – מאפיין זה חשוב ומשפיע על השמלה מאוד. מאפיין חשוב נוסף הוא יכולת האיוורור שהבד מספק והגמישות שלו. כדאי לשאול את עצמכן האם אתן מעדיפות את המראה האצילי אך הפחות נוח או את הפרקטי והגמיש יותר? שאלות אלו ינחו אתכם כשתרצו לבחור בין סוגי הסאטן שתופרים מציגים מולכן או סוגי השמלות שמציעים לכן.

בדים מיוחדים לשמלות כלה

בדי קישוט לשמלות כלה

תחת בדי הקישוט נכללים שיפון, אורגנזה, טול, תחרה ובדים מחורזים. בדים אלו יכולים לפעמים לכסות את השמלה כולה ולהוות מוטיב מרכזי ביותר בה, אך הן לא יהווה, ברוב המקרים, את הבסיס החזק ממנה היא מורכבת. הבדים בקטגוריה הזאת הם בדים בעלי שקיפות מסוימת והם משתנים ברמת הגמישות והאיוורור שהם מאפשרים ובשימושים שלהם.

שיפון

בד השיפון הוא בד שעשוי מכמה סוגי סיבים של בדים שונים – לרוב משי ובדים סינטטיים אחרים והוא בעל מרקם חלק ושקוף בערבות שיטן האריגה שלו – שתי וערב. השיפון משולב פעמים רבות בשמלות כלה כיוון שהוא קשה יחסית ולכן מייצר נפח ותחושה מרשימה ומלכותית ועם זאת לרוב הוא בד נושם. לשיפון סוגים רבים גם כן ולכן כדאי לבחון את שילובו בשמלה בדומה לבד הסאטן.

תחרה ובדים מחורזים

אלו בדרך כלל גורמים לשמלה להיראות יותר קלאסית, מושקעת ומלאה בפרטים. בדים עם חרוזים ככלל לרוב לא מאוד גמישים. תחרה יכולה להשתנות בהתאם לסוג המוצע מבחינת הגמישות. הבדים האלה ושילובם בשמלה תלוי בדרך כלל יותר בטעם האישי ברצון האינדיבידואלי של כל כלה לגבי איזה נושא היא רוצה שיבלוט בשמלה שלה, אך אין ספק שתחרה ובדים מחוזרים משווים לשמלה מראה יוקרתי שגורם לאפקט “וואו”.

טול ואורגנזה

בדים אלו שקופים ברובם הארוגים לעיתים מסיבים טבעיים וממשי ולעיתים לא, תלוי בסוגם ובמחיר שלהם. הטול והאורגנזה, בדומה לתחרה ולבדים המחורזים משולבים בשמלה בעיקר כדאי ליוצר רושם ואפקט ולרוב לא ירכיבו את בסיס השמלה. הטול מצטיין בעיקר ביצירת שמלת כלה נפוחה ותחושה קסומה ומרחפת. לרוב אלו בדים קלים ושילובם בשמלה תלוי בסגנון העיצובי שהכלה רוצה.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button