שמלות כלה
077-997-9870 077-997-9870 ניווט בעזרת waze

שמלות כלה מסביב לעולם

מי אמר ששמלת כלה חייבת להיות לבנה? העולם הסובב אותנו עשיר במדינות וארצות אשר טומנות בחובן תרבויות מגוונות בעלות צבעוניות מופלאה, מסורות עתיקות יומין שמשתמרות עד היום וטקסי חתונה בעלי אופי מיוחד. במדינות רבות, יום הכלולות הוא ההגשמה השורשית והמסורתית של דורות רבים וניתן לראות את הטקסיות הזו גם בשמלות הכלה היוצאות מן הפן של שמלת כלה קלאסית אל עולם מלא בתוכן, דת ותרבות.

שמלת כלה מטורקיה

שמלת כלה טורקית אולי נראית כשמלת כלה נסיכותית עם שכבות של בדים שופעים, אבל ישנו אלמנט נוסף לטקס הכלולות בשזירת חגורה אדומה למותניה של הכלה. לפני שהכלה יוצאת מבית אביה אל החתן המיועד שלה, קרוב משפחתה קושר למותניה סרט אדום הבא לסמל מזל, שמחה ומיניות.

שמלת כלה בולגרית

בכפר עתיק יומין העונה לשם “ריבנובו” ישנו טקס מיוחד במינו עבור הכלה. פניה של הכלה המיועדת נצבעים בלבן, מקושטים במגוון שלם של פייטים ואבנים צבעוניות וראשה נעטר בזר פרחוני ומרהיב. כל זאת נעשה על ידי נשות הכפר אשר יוצאות במצעד אחר הכלה המקושטת.

שמלת כלה יהודית חרדית

שמלת כלה יהודית חרדית מעוצבת בראש ובראשונה כשמלת כלה צנועה. כלה אורתודוקסית תלבש שמלת כלה שאינה צמודה לגופה ותכסה את כל גופה מלבד כפות הידיים והפנים. אלמנט נוסף בעיצוב השמלות הללו הוא חצאית נפוחה העשויה משכבות רבות של בדי טול ותחרה.

שמלת כלה מקדונית

במקדוניה, כלות לובשות מעיל ארוך בצבעי זהב, אדום ולבן. המעיל הזה מקושט באפליקציות עדינות הנרקמות בעבודת יד מדויקת.

שמלת כלה הודית

כלות הודיות עוטות לגופן 16 קישוטים מרהיבים המתווספים אל שמלת כלה העשויה מסרי אדום וארוך. הקישוטים הללו כוללים עגילים הקשורים אל נזם אף עם עיטור בשיער, צמידי רגליים עם פעמונים עדינים ובמקרים רבים צובעת הכלה ההודית את שערה באדום.

שמלת כלה מסרי לנקה

הכלות אשר מגיעות מסרי לנקה משלבות את הטקסיות המודרנית של העולם המערבי אל שמלת הכלה שלהן. שמלת הכלה הזו עשויה מלבוש סרי עמוס שכבות בגווני לבן עם הינומה ארוכה ועומס של תכשיטים לגופה.

שמלת כלה מחקסיה

שמלת כלה ממחוז חקסיה אשר ברוסיה קיבלה השפעות רבות מן התרבות המונגולית וניתן לראות זאת היטב בכובע הצמר העבה והמעיל העליון הכבד עם שכבות של פרווה. שמלה זו מעוצבת בצורה זו במטרה לשמור על חום גופה של הכלה כאשר הטמפרטורות צונחות מתחת לאפס.

שמלת כלה מסומליה

בהתאם לתרבות המוסלמית, שמלת כלה סומלית עברה גם היא שינויים מערביים אך שימור הצניעות על ידי לבישת חיג’אב או צעיף ארוך המסתיר את פניה הוא אלמנט הנשמר לאורך שנים. מסורת נוספת העוברת מדור לדור היא טקס החינה שבו נצבעות כפות ידיה של הכלה לפני טקס החתונה.

שמלת כלה מסוריה

כלה אשר מגיעה מסוריה לובשת ביום חתונתה שמלה עם שרוולים ארוכים בשלל של צבעים, אך ישנן גם כלות המעדיפות שמלות כלה לבנות. ידיה וצווארה של הכלה מתמלאים בתכשיטים אשר מעניקה לה משפחתה כמתנת כלולות.

שמלת כלה מטג’יקיסטן

כלה מסורתית בטג’יקיסטן לובשת שמלת לבנה פשוטה מעל מכנסיים לבנות. אבל, מכיוון שמדובר בטקס חתונה המסוגל להתרחש ימים רבים, מחליפה הכלה מספר רב של תלבושות ושמלות.

שמלת כלה קוריאנית

שמלת כלה קוריאנית מסורתית נקראת “הנבוק”. שמלה זו נלבשת בקוריאה במשך אלפי שנים. השמלה כוללת ג’קט ארוך שרוולים וחצאית גבוהה וארוכה עשויה מכותנה או ממשי.

שמלת כלה אינדונזית

אינדונזיה היא מדינה המורכבת מאיים רבים בדרום מזרח אסיה. בכל מקום באינדונזיה תוכלו לראות מסורת שונה בכל הקשור לחתונה, אבל ישנם מספר דברים המאחדים את לבוש הכלה: שמלות הכלה תמיד יהיו צבעוניות, מלאות ברקמה ייחודית ושזורות באבנים ופנינים לכל אורכה. טקס נוסף המייחד את הכלות מאינדונזיה הוא צביעת הידיים בציפורים ופרחים בחינה.

שמלת כלה מפקיסטן

צבעים עמוקים של אשום, ורוד וסגול מן מנת חלקה של שמלת כלה מפקיסטן. צבעוניות עשירה ומגוונת עם תכשיטים ותפירה מיוחדת מסמלים את הכלה הזו. בעת הטקס מניחים החתן והכלה זרי פרחים זו על גבי זה כדי לסמל את האיחוד שלהם.

שמלת כלה נובית

בנוביה, הכלה עוטה לראשה 3 סוגים של הינומות: הינומה צבעונית הנקשרת ישירות לשערה, הינומה לבנה ושקופה המכסה את פניה בעדינות והינומה לבנה ואטומה העוטפת את ראשה לחלוטין.

שמלת כלה מאריתריאה

שמלות כלה מסורתיות מאריתריאה כוללות כתר קטיפה בצבעים כהים, גלימה ארוכה בצבעי סגול עמוקים והינומה בצבעי שנהב. החתן והכלה לבושים בהתאמה האחד לשניה.

שמלת כלה טובאנית

הטובאנים הם שבט ממוצא טורקי החיים בדרום סיביר. הלבוש המסורתי בטקס החתונה משקף את דרך חייהם בכך שניתן ללבוש אותו ולרכב על סוסים בלי להסתבך. שמלת הכלה הטובאנית עשירה בצבעים ועמוסה בעיטורים ססגוניים מיוחדים.

שמלת כלה מפלסטין

שמלת כלה זו מושפעת רבות מהתרבות המערבית וניתן לראות כל כלות רבות בוחרות שמלת כלה קלאסית ולבנה ביום החתונה. אך השמלה היותר חשובה עבור הכלה היא השמלה אשר מיועדת לטקס החינה, את השמלה הזו תופרת אימה של הכלה והיא מותאמת הן בצבעיה ובגזרתה לכלה.

שמלת כלה מפרו

שמלת כלה מסורתית מפרו היא שמלה בצבעי אדום ושחור נועזים עם שכבות תחתונות רבות המנפחות אותה. ראשה של הכלה מפרו עטוף בהינומה שחורה העשויה מתחרה עדינה המספקת משחקי שקיפות נפלאים.

שמלת כלה מירדן

כלות בירדן בוחרות, לעיתים קרובות, בשמלת כלה לבנה. ראשן נעטף בבדי משי ירוקים המסמלים צמיחה, הרמוניה עם הטבע וביטחון. בנוסף לשמלה ולהינומה, כלה ירדנית עונדת תכשיטי זהב או כסף.

שמלת כלה מטיבט

שמלת  כלה טיבטית כוללת חצאית רקומה בשלל צבעים, חולצה לבנה, תכשיטים הנשזרים לצמותיה של הכלה, הינומה ושרשרת הנושאת את דמותו של בודהה. את השמלה הזו מעניק החתן לכלתו יום לפני האירוע.

שמלת כלה ממאלי

במאלי, הכלה לובשת שמלה בשם “כפתן” בצבעים תואמים לחליפתו של החתן הנקראת “דקישי”. הצבע היותר פופולרי בקרב הכלות הללו הוא לבן, אבל אופציות נוספות לשמלות הכלה יהיו בצבעי לבנדר או סגול כדי לסמל את מעמד המלכותי.

שמלת כלה יפנית

שמלת כלה מיפן היא שמלת קימונו לבנה וצחורה הנעטפת מסביב לגופה של הכלה במתינות. לשמלה זו מותאמת הינומה הנקראת “טסונוקאקושי”. מקור ההינומה בא כדי להחביא את “קרני הקנאה” של האשה ולסמל את הפיכתה לאישה צנועה וצייתנית.

שמלת כלה ממרוקו

חתונה מרוקאית היא בהחלט חגיגה שלימה הנערכת כמעט שבוע. בטקס זה מחליפה הכלה לא פחות משלוש שמלות במהלך האירוע – שמלה לטקס החינה המקדים, שמלה לבנה עם תכשיטים תואמים לטקס הכניסה עם החתן ושמלה נוספת לאירוע ההמשך שבו הזוג כבר נשוי.

שמלת כלה מניגריה

שמלת הכלה מניגריה עשויה, לעיתים קרובות, מבדים אשר יובאו מהודו. השמלה היא שמלת כפתן בצבעים עזים עם חולצה תואמת. שערה של הכלה נעטף בצעיף צבעוני עם חרוזים העשויים מאלמוגים ששזורים בו.

שמלת כלה צ’צנית

בצ’צניה, ישנו קוד לבוש מאוד מוקפד המעיד ושומר על הצניעות. כלה צ’צנית לובשת שמלה לבנה אטומה העוטפת אותה מכף רגל ועד ראש. לחזית השמלה מוצמדים שרשראות מתכת עדינות וחגורה מכסף, אשר עוברת בירושה, למותניה.

שמלת כלה עיראקית

כלה עיראקית נושאת את השיא בכל הקשור להחלפת תלבושות במהלך החגיגה. לחתונה זו ישנן לא פחות מ 7 שמלות בכל צבעי הקשת כאשר השמלה האדומה היא האחרונה והיא מסמלת אהבה ורומנטיות.

שמלת כלה מאיטליה

כלות איטלקיות מסורתיות לא בוחרות שמלת כלה לבנה. הצבע המועדף במדינה זו על ידי כלות הוא דווקא הצבע הירוק. שורשי הבצע הזה לשמלת כלה באים מתוך האמונה כי צבע זה מסמל מזל ופוריות.

שמלת כלה אמריקאית

ישנה תחושה כי שמלות כלה אמריקאיות הן שמלות לבנות, נפוחות, רומנטיות ונסיכותיות כיאה לכל הדמויות בסרטי דיסני. אבל, לא תמיד לבשו כלות אמריקאיות שמלות לבנות ביום החתונה. עד סוף המאה ה – 19 לבשו כלות בארה”ב שמלות בצבעים שונים מאחר ובדים לבנים היו קשים להשגה ועוד יותר קשים לניקוי ולשמירה לדורות.

אהבת את שמלת הכלה? כתבי לנו

css.php
Call Now Button